|
Forum ACLomza
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SiAr
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Czw 11;25, 07 Gru 2006 Temat postu: Grzałka płynu chłodzącego - pomysły? |
|
|
Zimową porą muszę dosyć długo jechać na PB zanim temp. silnika będzie wystarczająca do przełączenia na LPG (instalka przełącza się, ale wtedy jest efekt, jakby nie było gazu, auto hamuje, po jakimś czasie poszarpie i jedzie - czyli za zimny silnik na lpg ) Myślę nad zrobieniem jakiejś grzałki płynu chłodzącego, którą mógłbym zamontować w okolicy reduktora.
Wszystkie dostępne grzałki są zasilane z gniazdek 220V, a ja chcę zasilaną z instalacji auta i włączaną przyciskiem po uruchomieniu silnika. Macie jakieś pomysły, jak ją wykonać?
Widziałem na allegro specjalne grzałki 12V służące do podgrzewania wody na herbatę itp. Zastanawiam się, czy z tego nie udało by się czegoś zrobić?
Natomiast w katalogu Norauto znalazłem takie dwa cuda:
1. Podgrzewana nakładka - myślę nad tym, aby owinąć nią reduktor lub zamontować ją na poszyciu maski, nad reduktorem.
2. Takie cuś Myślałem, żeby zamontować to tak, aby dmuchało na reduktor.
Co o tym wszystkie sądzicie, czy coś to da, a może macie jakieś inne pomysły?
Ostatnio zmieniony przez SiAr dnia Wto 23;37, 16 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil
Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 1131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Czw 12;28, 07 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Na postoju ogrzeje, ale za mała wydajność takich wynalazków i oplywające powietrze skutecznie schłodzi to
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SiAr
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Czw 12;33, 07 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Kamil napisał: | Na postoju ogrzeje, ale za mała wydajność takich wynalazków i oplywające powietrze skutecznie schłodzi to |
Opływające powietrze można wyeliminować poprzez odgrodzenie reduktora od komory silnika.
Tu nie chodzi o to, żeby zaraz po zapaleniu zimnego auta jechać od razu na lpg. Będę w 100% usatysfakcjonowany, jeżeli bez problemu będę mógł przerzucać na lpg po czasie o połowę krótszym niż obecnie. Byłby to czas taki jaki ma ZaMi w swoim Civicu czy też kumpel w Mondeo '96r.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SiAr
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Wto 23;37, 16 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
problem rozwiązany - pojechałem do gazowników i okazalo się, że miałem reduktor wpięty szeregowo za nagrzewnicą. Po wpięciu go równolegle wszystko działa jak należy i auto przełacza się na lpg w czasie co najmniej dwa razy krótszym niż wcześniej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
azizi
Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 1053
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Śro 07;30, 17 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
SiAr napisał: | problem rozwiązany - pojechałem do gazowników i okazalo się, że miałem reduktor wpięty szeregowo za nagrzewnicą. Po wpięciu go równolegle wszystko działa jak należy i auto przełacza się na lpg w czasie co najmniej dwa razy krótszym niż wcześniej. |
a jaki jest to czas w obecnych temperaturach? bo ja też muszę się naczekać trochę. O co chodzi z tym przepięciem z szeregowego na równoległy bo nie za bardzo wiem?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SiAr
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Śro 15;23, 17 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
azizi napisał: | a jaki jest to czas w obecnych temperaturach? bo ja też muszę się naczekać trochę. |
Wcześniej było to nawet ok. 6-7minut jazdy (ok. 3-4km jazdy po Białymstoku), w chwili obecnej jest to czas ok. 2-3min. (ok. kilometra jazdy).
azizi napisał: | O co chodzi z tym przepięciem z szeregowego na równoległy bo nie za bardzo wiem? |
Reduktor wpina się w obieg wody. Ja wcześniej miałem wpięty szeregowo za nagrzewnicą, czyli ciepła woda najpierw ogrzewała nagrzewnicę i oddawała jej ciepło, a dopiero potem był reduktor. Teraz reduktor jest równolegle z nagrzewnicą, więc jednocześnie przez niego płynie ciepła woda i dzięki temu szybciej go ogrzewa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|