Forum Forum ACLomza Strona Główna Forum ACLomza

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Grzałka płynu chłodzącego - pomysły?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum ACLomza Strona Główna -> Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SiAr



Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Czw 11;25, 07 Gru 2006    Temat postu: Grzałka płynu chłodzącego - pomysły?

Zimową porą muszę dosyć długo jechać na PB zanim temp. silnika będzie wystarczająca do przełączenia na LPG (instalka przełącza się, ale wtedy jest efekt, jakby nie było gazu, auto hamuje, po jakimś czasie poszarpie i jedzie - czyli za zimny silnik na lpg Confused ) Myślę nad zrobieniem jakiejś grzałki płynu chłodzącego, którą mógłbym zamontować w okolicy reduktora.

Wszystkie dostępne grzałki są zasilane z gniazdek 220V, a ja chcę zasilaną z instalacji auta i włączaną przyciskiem po uruchomieniu silnika. Macie jakieś pomysły, jak ją wykonać?

Widziałem na allegro specjalne grzałki 12V służące do podgrzewania wody na herbatę itp. Zastanawiam się, czy z tego nie udało by się czegoś zrobić?

Natomiast w katalogu Norauto znalazłem takie dwa cuda:

1. Podgrzewana nakładka - myślę nad tym, aby owinąć nią reduktor lub zamontować ją na poszyciu maski, nad reduktorem.

2. Takie cuś Shocked Myślałem, żeby zamontować to tak, aby dmuchało na reduktor.

Co o tym wszystkie sądzicie, czy coś to da, a może macie jakieś inne pomysły?


Ostatnio zmieniony przez SiAr dnia Wto 23;37, 16 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil



Dołączył: 25 Gru 2005
Posty: 1131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Czw 12;28, 07 Gru 2006    Temat postu:

Na postoju ogrzeje, ale za mała wydajność takich wynalazków i oplywające powietrze skutecznie schłodzi to
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SiAr



Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Czw 12;33, 07 Gru 2006    Temat postu:

Kamil napisał:
Na postoju ogrzeje, ale za mała wydajność takich wynalazków i oplywające powietrze skutecznie schłodzi to


Opływające powietrze można wyeliminować poprzez odgrodzenie reduktora od komory silnika.

Tu nie chodzi o to, żeby zaraz po zapaleniu zimnego auta jechać od razu na lpg. Będę w 100% usatysfakcjonowany, jeżeli bez problemu będę mógł przerzucać na lpg po czasie o połowę krótszym niż obecnie. Byłby to czas taki jaki ma ZaMi w swoim Civicu czy też kumpel w Mondeo '96r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SiAr



Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Wto 23;37, 16 Sty 2007    Temat postu:

problem rozwiązany - pojechałem do gazowników i okazalo się, że miałem reduktor wpięty szeregowo za nagrzewnicą. Po wpięciu go równolegle wszystko działa jak należy i auto przełacza się na lpg w czasie co najmniej dwa razy krótszym niż wcześniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
azizi



Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 1053
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Śro 07;30, 17 Sty 2007    Temat postu:

SiAr napisał:
problem rozwiązany - pojechałem do gazowników i okazalo się, że miałem reduktor wpięty szeregowo za nagrzewnicą. Po wpięciu go równolegle wszystko działa jak należy i auto przełacza się na lpg w czasie co najmniej dwa razy krótszym niż wcześniej.

a jaki jest to czas w obecnych temperaturach? bo ja też muszę się naczekać trochę. O co chodzi z tym przepięciem z szeregowego na równoległy bo nie za bardzo wiem? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SiAr



Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Śro 15;23, 17 Sty 2007    Temat postu:

azizi napisał:
a jaki jest to czas w obecnych temperaturach? bo ja też muszę się naczekać trochę.

Wcześniej było to nawet ok. 6-7minut jazdy (ok. 3-4km jazdy po Białymstoku), w chwili obecnej jest to czas ok. 2-3min. (ok. kilometra jazdy).

azizi napisał:
O co chodzi z tym przepięciem z szeregowego na równoległy bo nie za bardzo wiem? Smile

Reduktor wpina się w obieg wody. Ja wcześniej miałem wpięty szeregowo za nagrzewnicą, czyli ciepła woda najpierw ogrzewała nagrzewnicę i oddawała jej ciepło, a dopiero potem był reduktor. Teraz reduktor jest równolegle z nagrzewnicą, więc jednocześnie przez niego płynie ciepła woda i dzięki temu szybciej go ogrzewa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
azizi



Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 1053
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża

PostWysłany: Śro 15;33, 17 Sty 2007    Temat postu:

aha to ja mam właśnie te ok 2-3min od startu, czyli chyba ok
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum ACLomza Strona Główna -> Warsztat Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin