|
Forum ACLomza
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzesiek
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Sob 00;01, 28 Lip 2007 Temat postu: Chip za 30 zł? |
|
|
Natknąłem się na coś takiego i zastanawiam się czy to jest dobre - nie tylko dla silnika....
[link widoczny dla zalogowanych][/url]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czacha
Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 1693
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Sob 00;07, 28 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
bez jaj
dobre to to jest tylko dla portfela Super Sprzedawcy Allegro
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
niuchac
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 06;23, 28 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
tza by bylo podlaczyc i sprawdzic sa dobzi elektronicy co naprawde cos potrafi moze ten typ wlasnie taki jest
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JaSTRZaB
Administrator
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1951
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 08;14, 28 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Dobry elektronik chce odpowiednie pieniądze za takową robotę a te pseudo urządzonka z allegro są nić nie warte jest to zwykłe naciąganie ludzi na kesz ciekawy jestem schematu tego urządzenia i sposobu podłączenia w aucie pewnie można zrobić więcej złego niż dobrego odpuść sobie kolego nie warto nawet tych 30 zł
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zenuak
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 1436
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: xxx
|
Wysłany: Sob 08;19, 28 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
zwykly potencjometr za kilka zlotych. sa takie panenty ze sie wstawia rezystor do tego czujnika wowczas zaklamuje to komputer ze jest zimniejsze powietrze i daje on wtedy wiecej paliwa,
na allegro sa cwaniaki co sprzedaja rezyystor (za 20 groszy) po 20 zlotych hehe
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JaSTRZaB
Administrator
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1951
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 08;24, 28 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Hmmmm po przeczytaniu opisu wnioskuje z tego ze działa to tylko na zasadzie podawania większej dawki paliwa jak się nie mylę ten super chip podłączamy równolegle z czujnikiem temperatury wtrysku który działa na zasadzie zliczania oporności na czujniku przez komputer a co wiąże się z podawaniem większej dawki paliwa czyli wychodzi tak jak byśmy jeździli w kółko na ssaniu przy ciepłym silniku nie wiem czy to rozumowania mam dobry co do tego urządzenia ale sę tego jest znikomy to tak jak by zamiast czujnika temperatury podłączyć rezystor z potencjometrem bądź jak to w moim fiacie jest i silnikach na gaźniku wyciągać sanie na ciepłym silniku fakt auto jeździ lepiej ma wyższe obroty ale i więcej pali
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zenuak
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 1436
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: xxx
|
Wysłany: Sob 08;32, 28 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
zdaje sie ze batarki mial cos podobnego jeszcze n a1,6
halo arek czy to prawda? daje to coś?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzesiek
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Sob 09;20, 28 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
JaSTRZaB napisał: | ... bądź jak to w moim fiacie jest i silnikach na gaźniku wyciągać sanie na ciepłym silniku fakt auto jeździ lepiej ma wyższe obroty ale i więcej pali |
Ale niby on pisze że niskie obroty są takie same, zastanawiające ...., żeby było wiadomo że silnik nie padnie po 10tyś to by można było sprobować. Hej jest tam ktoś odważny żeby to PRZETESTOWAć
Najdziwniejsze jest to że pali 0,5l na setke więcej, to chyba ściema
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SiAr
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Sob 11;47, 28 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Grzesiek napisał: | Ale niby on pisze że niskie obroty są takie same, zastanawiające ...., żeby było wiadomo że silnik nie padnie po 10tyś to by można było sprobować. Hej jest tam ktoś odważny żeby to PRZETESTOWAć
Najdziwniejsze jest to że pali 0,5l na setke więcej, to chyba ściema |
Proszę Ciebie... wierzysz że pudełko za 20zł z kilkoma rezystorkami w środku i dwużyłowym kablem może podnieść w jakikolwiek sposób moc auta, nie mówiąc już o 20KM? W takim razie Diagtroniki i inne spece to naciągacze, bo taki sam efekt uzyskują za 1500zł i w dodatku cwaniaki udają, że zmieniają mapy w komputerze auta
Tacy sami naciągacze sprzedają na Allegro interfejs diagnostyczny do Opla, który wpina się w kostkę pod maską i zczytuje kody błędów wg migania kontrolki silnika. Tylko ze ten sam efekt uzyskuje się przy zwarciu dwóch pinów przy pomocy zwykłego kabelka.
Ale głupi ludzie kupują ten super "interfejs"
Naiwność ludzka nie zna granic...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JaSTRZaB
Administrator
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1951
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 12;34, 28 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
SiAr napisał: | Grzesiek napisał: | Ale niby on pisze że niskie obroty są takie same, zastanawiające ...., żeby było wiadomo że silnik nie padnie po 10tyś to by można było sprobować. Hej jest tam ktoś odważny żeby to PRZETESTOWAć
Najdziwniejsze jest to że pali 0,5l na setke więcej, to chyba ściema |
Proszę Ciebie... wierzysz że pudełko za 20zł z kilkoma rezystorkami w środku i dwużyłowym kablem może podnieść w jakikolwiek sposób moc auta, nie mówiąc już o 20KM? W takim razie Diagtroniki i inne spece to naciągacze, bo taki sam efekt uzyskują za 1500zł i w dodatku cwaniaki udają, że zmieniają mapy w komputerze auta
Tacy sami naciągacze sprzedają na Allegro interfejs diagnostyczny do Opla, który wpina się w kostkę pod maską i zczytuje kody błędów wg migania kontrolki silnika. Tylko ze ten sam efekt uzyskuje się przy zwarciu dwóch pinów przy pomocy zwykłego kabelka.
Ale głupi ludzie kupują ten super "interfejs"
Naiwność ludzka nie zna granic... |
Uuuuu Siar co za wypowiedz zapraszam Cie do warsztatu pokażesz jak się sczytuje błędy w autach z szyna CAN za pomocą kabelka buhahahaha to mnie rozbawiłeś
Może jeszcze podasz wartości rzeczywiste bądź sprawdzisz elementy nastawcze
Chyba se kupie jakaś role drutu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SiAr
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Sob 13;14, 28 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
JaSTRZaB napisał: | Uuuuu Siar co za wypowiedz zapraszam Cie do warsztatu pokażesz jak się sczytuje błędy w autach z szyna CAN za pomocą kabelka buhahahaha to mnie rozbawiłeś
Może jeszcze podasz wartości rzeczywiste bądź sprawdzisz elementy nastawcze
Chyba se kupie jakaś role drutu |
Wow, jaki Ty mądry - normalnie zaimponowałeś mi
Napisałem o PODSTAWOWYM, PROSTYM zczytywaniou błędów w Vectrze A i B. Robi się to przez zmostkowanie dwóch pinów w kostce, która w VA jest pod maską a w VB jak mnie pamięć nie myli - przy dźwigni ręcznego. Wtedy to na zapłonie kontrolka silnika migając wybija nr błędów w ECU. Mając nr błędu można odczytać rodzaj usterki - tabele do tego są m.in. na stronach VU i VKP.
A do takiego zmostkowania wystarczy zwykły kabelek, a nie kabelek z rezystorkiem w pudelku z koncówkami do wpięcia w piny - a właśnie takie chodziły po allegro w cenie kilkudziesięciu złotych.
Gość właśnie takie cudo sprzedawał wraz z wydrukowaną tabelą błędów, brał kilkadziesiąt zł za coś, co można mieć za free.
Inna sprawa to TECH - jak widzisz - też wiem, że istnieją takie urządzenia, mimo że nie pracuję w warsztacie a w kieszeni noszę rolę drutu w celu diagnozy auta
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JaSTRZaB
Administrator
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1951
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14;10, 28 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
SiAr napisał: | Grzesiek napisał: | Ale niby on pisze że niskie obroty są takie same, zastanawiające ...., żeby było wiadomo że silnik nie padnie po 10tyś to by można było sprobować. Hej jest tam ktoś odważny żeby to PRZETESTOWAć
Najdziwniejsze jest to że pali 0,5l na setke więcej, to chyba ściema |
Tacy sami naciągacze sprzedają na Allegro interfejs diagnostyczny do Opla, który wpina się w kostkę pod maską i zczytuje kody błędów wg migania kontrolki silnika. Tylko ze ten sam efekt uzyskuje się przy zwarciu dwóch pinów przy pomocy zwykłego kabelka.
Ale głupi ludzie kupują ten super "interfejs"
Naiwność ludzka nie zna granic... |
Bardzo jestem mile zaskoczony że jako nie licznemu udało mi się Ci zaimponować
Może jestem przyślepły ale widzę tu coś na temat diagnostyki Opla a nie jak to ty napisałeś ze chodziło Ci o proste sczytywanie w Vectrze A i B chodź drutem i tak do końca błędów nie zaczytasz nawet w tych autach. Zapewne będziesz używał tego drutu dopóki nie popełnisz błędu w połączeniu pinów i uszkodzisz komputer ale to już Twoja sprawa.
Pozdrowienia………Druciarzu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SiAr
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Sob 14;23, 28 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
JaSTRZaB napisał: | Może jestem przyślepły ale widzę tu coś na temat diagnostyki Opla a nie jak to ty napisałeś ze chodziło Ci o proste sczytywanie w Vectrze A i B chodź drutem i tak do końca błędów nie zaczytasz nawet w tych autach. Zapewne będziesz używał tego drutu dopóki nie popełnisz błędu w połączeniu pinów i uszkodzisz komputer ale to już Twoja sprawa.
Pozdrowienia………Druciarzu |
Sposób ten jest opisany chyba także w "sam naprawiam Vectre/Calibrę", w ten sam sposób błędy zczytywał elektromechanik na Sosnowej, na tym sposobie pierwszej, podstawowej diagnozy funkcjonuje pomoc na forumach "Vectra-Unlimited" i "Vectra Klub Polska", ale oczywiście jeden oświecony mechanik z warsztatu w Piątnicy ma zastrzeżenia, bo to zbyt proste i można się pomylić przy mostkowaniu pin'ów
Tabele błędów zawierają wystarczająco usterek, żeby zdiagnozować w którym czujniku, module tkwi problem, tym bardziej, że większość usterek ma typowe objawy i typowe sposoby naprawy.
Oto przykładowa tabela:
[link widoczny dla zalogowanych]
A tutaj sposoób zczytywania błędów ECU:
[link widoczny dla zalogowanych]
i cytat:
"Aby zewrzeć styki, należy w miejsca (A) i (B) włożyć klucz KM-602-2. Klucz ten można zastąpić kawałkiem drutu. Styki te muszą pozostawać zwarte na czas wyświetlania kodów usterek przez lampkę kontrolną."
Ale oczywiście lepiej wmawiać ludziom, że samemu i bez techa NIC się nie da zrobić, bo przecież wtedy taki człowiek przyjedzie do warsztatu i da zarobić, chociażby na diagnozie (30zł), prawda?
Ostatnio zmieniony przez SiAr dnia Sob 14;33, 28 Lip 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JaSTRZaB
Administrator
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1951
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14;32, 28 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
W żadnym z moich postów nie było napisane że się nie da nić zrobić naucz się czytać, a to że istnieją tacy jak ty to mnie tylko cieszy bo za diagnozę bierze się mniej niż za to jak już w auto wsadzi swoje koślawe łapska druciarz taki jak ty, a więc ciągaj dalej tego druta i diagnozuj a ktoś na pewno na tym zarobi, a po za tym tak naprawdę nie o tym jest temat
Koniec OT
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SiAr
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Sob 14;41, 28 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
JaSTRZaB napisał: | że istnieją tacy jak ty to mnie tylko cieszy bo za diagnozę bierze się mniej niż za to jak już w auto wsadzi swoje koślawe łapska druciarz taki jak ty, a więc ciągaj dalej tego druta i diagnozuj a ktoś na pewno na tym zarobi, a po za tym tak naprawdę nie o tym jest temat |
Jak do tej pory nie zarobił, więc dalej będę wsadzał swoje łapska. W dodatku siedzę na "Vectra-Unlimited" ok. 5 lat i jeszcze nie spotkałem się z sytuacją, kiedy to ktokolwiek uszkodził komputer przy samodzielnym zczytywaniu błędów.
Tak więc swoje bajki opowiadaj ludziom, którzy nie mają żadnego pojęcia na taki temat.
I naucz się, że nie każdy, kto po skonczonym mechaniaku nie pracuje w zakładzie mechanicznym znajomego, to ma od razu "koślawe łapska druciarza".
Tak więc życzę Ci trochę więcej pokory w miejsce pychy buca
Z mojej strony to już koniec OT.
Ostatnio zmieniony przez SiAr dnia Sob 14;48, 28 Lip 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|