|
Forum ACLomza
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin_bogdanski69
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża, Zduńska Wola
|
Wysłany: Wto 09;29, 11 Lis 2008 Temat postu: ZASTAVA 1100 - Pszczółka |
|
|
Jestem posiadaczem samochodu ZASTAVA 1100 z 1979r. Autko dostałem od mojego teścia. On zwiedził nią parę krajów Europy: Rumunia, Turcja ,Węgry, Bułgaria, Niemcy, Jugosławia, Czechosłowacja i jeszcze trochę. Auto jest w nawet dobrym stanie jak na swój wiek i tyle tysięcy kilometrów jakie przejechało. ZASTAVA ma jeszcze wszystkie oryginalne części nie miała żadnych remontów silnika ani blacharki ale już trzeba coś z tym zrobić by była wymarzonym cackiem:), aby tak się stało chciałbym wykonać kapitalny remont silnika i remont blacharki.
DANE TECHNICZNE:
Silnik
Czterocylindrowy, czterosuwowy, w układzie rzędowym, umiejscowiony z przodu pod kątem 20° poprzecznie w stosunku do osi pojazdu. Napęd na przód. Gaźnik typu Weber 32 ICEV 10.
średnica tłoka 80 mm
skok tłoka 55,5 mm
pojemność skokowa 1116 ccm
stopień sprężenia 8,8
moc maks. 55 KM przy 6000 obr/min
maks. moment obrotowy 7,9 kGm przy 3000 obr/min
paliwo typu E94 lub U95
Układ rozrządu: górnozaworowy umieszczony na głowicy silnika.
Układ chłodzenia: zamknięty z obiegiem wymuszonym, z chłodnicą, zbiornikiem wyrównawczym i termostatem.
Układ zapłonu: kolejność zapłonu 1-3-4-2, kąt wyprzedzania zapłonu 10°, odstęp styków przerywacza 0.38-0.42 mm.
Pojemności
zbiornik paliwa 38 l w tym rezerwy 7 l
układ chłodzenia 6,5 l
miska olejowa 4,3 l
hamulce hydrauliczne 0,3 l
spryskiwacze 1 l
Średnie zużycie paliwa
miasto: min 7,0 l/100 km max 11,0 l/100 km; średnio 7,5-8 l/100 km
trasa: min 5,5 l/100 km max 11,0 l/100 km; średnio 7,5 l/100 km przy 100-110 km/h
Układ napędowy
sprzęgło suche, jednotarczowe
skrzynia biegów synchronizowana 4 biegi + bieg wsteczny
przekładnia główna z mechanizmem różnicowym ze skrzynią
Zawieszenie
przednie - niezależne, kolumny typu Mac Person
tylne - niezależne, resor poprzeczny
Instalacja elektryczna
napięcie 12V
ładowanie z alternatora o mocy maksymalnej 642W
rozrusznik o mocy 0,8 kW
silnik elektryczny wentylatora chłodnicy o mocy 55 W
silnik elektryczny wycieraczek o mocy 25 W
silnik elektryczny nawiewu na szybę
ogrzewanie tylnej szyby (opcjonalnie)
Osiągi samochodu
I bieg 45 km/h
II bieg 75 km/h
III bieg 115 km/h
IV bieg 135 km/h
wsteczny 45 km/h
Przełożenia
I bieg 3,583 : 1
II bieg 2,235 : 1
III bieg 1,454 : 1
IV bieg 1,042 : 1
wsteczny 3,714 : 1
przekładnia główna 4,077 : 1
Wymiary
Długość: 3836 mm
Szerokość: 1590 mm
Wysokość: 1372 mm
Odległość między osiami 2449 mm
MOJA FURA:
Wnętrze Pszczółki:
Deska rozdzielcza
[img]http://nasza-klasa.pl/profile/17515982/gallery/22[/img]
Siedzenia
ciekawostka: kierowca nie miał zagłówka aby nie zasnąć
:-D
[img]http://nasza-klasa.pl/profile/17515982/gallery/23[/img]
Silnik:
serce mojej Pszczółki
[img]http://nasza-klasa.pl/profile/17515982/gallery/24[/img]
Co w garażu:
naprawa pompki paliwa (wreszcie miałem czas aby podłubać sobie)
[img]http://nasza-klasa.pl/profile/17515982/gallery/25[/img]
Inne zdjęcia:
[img]http://nasza-klasa.pl/profile/17515982/gallery/16[/img]
[img]http://nasza-klasa.pl/profile/17515982/gallery/15[/img]
Ostatnio zmieniony przez marcin_bogdanski69 dnia Czw 19;00, 13 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JaSTRZaB
Administrator
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1951
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 09;32, 11 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
super opis :D
daj jakieś zdjęcia wnętrza !!! nigdy nie siedziałem w zastawce :D
Ostatnio zmieniony przez JaSTRZaB dnia Wto 09;44, 11 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zenuak
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 1436
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: xxx
|
Wysłany: Wto 10;02, 11 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
a ja siedziałem :P fajne autko tylko póloski wypadają jak za mocno dasz w rurę ;) moje pierwsze auto! n aniem sie naumialem jezdzić. pierwszy zryw, pierwszy poslizg:) do dzis milo wspominam:) mam nawet tylną połke sztywną do zastawy, jakbys chcial to pisz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Baca
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Wto 10;07, 11 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
opis ktorego chyba nikt nie ma.ale fotki prosimy.co ty zenuak ja mialem zastawe tyle ze yugo i polosie nie wypadaly.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zenuak
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 1436
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: xxx
|
Wysłany: Wto 10;10, 11 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
yugo to nie to samo :P
michal wroci z bialego to sie ucieszy ze zastawa na forum jest
Ostatnio zmieniony przez zenuak dnia Wto 10;11, 11 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin_bogdanski69
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża, Zduńska Wola
|
Wysłany: Wto 15;42, 11 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
jak jakieś fotki zrobię we wnętrzu to od razu wrzucę
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 1159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16;46, 11 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Zastava na forum !!!
Chcemy więcej fotek kolego ! Napiszę coś jeszcze ale potem bo teraz w lekkim szoku jestem !
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Baca
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Wto 16;52, 11 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
michał tylko uwazaj w nocy zebyś sie rano obudził
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin_bogdanski69
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża, Zduńska Wola
|
Wysłany: Wto 16;52, 11 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Zenuak a moja Zastava półosiek nie gubi:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Makmarc
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 930
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Giżycko/Łomża
|
Wysłany: Wto 20;31, 11 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Jeździłem kiedyś takim jak mały byłem, tzn. z dziadkiem jeździłem :D sprzęt jest super :D
I przygodę mieliśmy w Kisielnicy, gdy nagle mój wujek zauważył, że jakieś koło pojechało w kartofle a dopiero za chwilę okazało się, że to nasze koło od zastawki było :D 1,5h szukania w kartoflach :D
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fes
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Wto 21;47, 11 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Może to zdziwić, ale zawieszenie przednie jakie było w zastosowane w Zastawie---jest stosowane do dzisiaj.
Wypadające półoski, lub wyprzedzające koło to raczej kwestia zużycia lub dbałość włóaścicieli (niestety tyczy włascicieli nowszych aut).
Wystarczy poczytać i porównać dane techniczne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JaSTRZaB
Administrator
Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 1951
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23;02, 11 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
jaka jest konstrukcja tego zawieszenia ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zenuak
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 1436
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: xxx
|
Wysłany: Śro 00;01, 12 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Fes napisał: | Może to zdziwić, ale zawieszenie przednie jakie było w zastosowane w Zastawie---jest stosowane do dzisiaj.
Wypadające półoski, lub wyprzedzające koło to raczej kwestia zużycia lub dbałość włóaścicieli (niestety tyczy włascicieli nowszych aut).
Wystarczy poczytać i porównać dane techniczne. |
moja zastawa byla już zużyta w momencie zakupu wiec spoko
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin_bogdanski69
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża, Zduńska Wola
|
Wysłany: Śro 08;31, 12 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Zawieszenie
przednie - niezależne, kolumny typu Mac Person
tylne - niezależne, resor poprzeczny
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|